måndag 8 december 2014

Middag i natur


Han är en massa 
hade han varit mitt barn hade jag tagit honom på utredning för leta efter några bokstäver...
Eller inte...
han tycks hittat sitt sätt att stilla sin rastlöshet så det på något vis bara blir charmigt härligt underbart...
eller jag ska erkänna jag hade aldrig klarat leva med denna man...
hans charm räcker inte riktigt så långt... men han är någon jag faktiskt vill ska förbli en gäst i vårat hus...

När liten föddes och blev en del av våran familj så gav han oss en present
En trerättersmiddag i naturen....
idag var dagen då middagen skulle serveras och vi åkte åt de skyltar han skickades åt och där satt han vid elden han tänt lådor med mat packades upp tillagades serverades och vi åt  där i duggregn och långkalsonger och hellyhansens ytterkläder höll oss varma och torra
Njöt 
prata
drack 
skratta 
Och jag njöt av barnfri tid
lät mobilen va på ljudlöst
för detta var min stund...
Och vi skildes åt där vid bilarna
och det var en skön trötthet som omslöt mig när värmen i bilen steg
och jackor som lukta sådär eldigt äckligt men mysigt på samma gång...
Och som varje gång även denna när han tittat in i min vardag får jag ett leende på läpparna
en skön känsla 
och så skakar jag mitt huvud lite lätt
Säg nåt denna man inte gör...
säg nåt han inte testat

Och visst lät det mysigt
stället han visa
vindskyddet
sjön så nära
sova sommarnätter så underbart sa han och själva är man garanterat så perfekt för lite lek i månens sken...
Ja kanske det...
kanske jag den kommande sommaren ska ta min vän i hand fylla ryggsäcken med proviant låta barnen vara bortlånade 
och sova där i vindskyddet vid strandens kant och faktiskt njuta av huden jag älskar där i månens sken...

Påminn mig
om jag vandrar in i min lugna vardag för djupt så jag glömt min tanke om kommande somnar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar