fredag 24 oktober 2014

Ord i rask dans

Hon pratar i en evighet 
för en kort sekund tystnar hon 
för sen låta orden dansa igen
Hon kan prata!!! mamma sa min son en dag när hon varit på besök...
Och det kan hon
sådär att ibland kollar jag i smyg hur lång tystnaden mellan hennes dans i ord kan vara... 
Å jag ler alltid inombords då 
för den blir aldrig lång...
Och för varje ord
berättelse hon berättar smyger hennes jag sig närmare och närmare mitt jag...
Ja jag gillar lyssna på hennes orddans den som bygger en relation vi kommer ha i många år framåt
i motgångar å framgångar kommer vi alltid vara vid varandra utan vi själva valt varandra
för hon är min svärmor
å jag hennes svärdotter
och igår satt jag där vid hennes köksbord åt något jag inte ätit på minst 15år 
Och kålpudding var riktigt gott minsann fast det är väl som det mesta...
Med någon man mjukler med så asmakar mat faktiskt mest alltid gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar