tisdag 18 november 2014

En kvinna ett hem man vill minnas

Hade en papegoja på mitt huvud idag 
rasen av minsta sorten minsann 
fråga mig inte mer om denna gojas namn å ras för lade det aldrig på minnet...
Men han sa iaf hej då till mig när jag tog på mig skorna för lämna detta lilla zoo som gömde sig i grythyttan.

Var å hämta en kissekatt idag
en liten svart kisse med grå ränder så mörkt grå att man inte alltid skymtar dem men de finns där och man ler när ljuset låter dem synas för det är ett vackert mönster han bär denna gosse...
Han som nu somnat där på soffryggens kant...
Namnlös är han fortfarande och även om jag tyckte namnet kvartoplåt var lite gulligt så näää
det namnet ska han nog ändå inte få...

Men det var inte det jag skulle skriva av mig om...
nej inte alls det...
jag skulle ju skriva om hemmet jag besökte
stoltheten i sitt hem hur det än är
för där stod jag med en bebis på armen en papegoja på huvudet fyra valpar minst lika många katter i olika kön och åldrar och så min blivande randiga kisse sprang runt mina fötter
Utanför hördes de frigående hönsen de hade på villatomten...
Ljuvligt charmigt kaos fanns och där stod hon
Kvinnan som knaprade allergimedicin för tålde katter gjorde hon inte, men hjärtat för djur var större så hon hade inte i sin vildaste fantasi en tanke på att omplacera dem... 
Men där gick jag
hur denna hämta kattunge grej blev en skattletar vandring i hennes hem vet jag inte...
men jag gillade det
Soffan skåpet fåtöljen krukor och senaste fyndet från Tradera ett tyg som skulle bli gardiner... 
Och hur ostädat det än var
hade jag bara lust att slå mig ner där i den otroligt charmiga soffan från dåtid och lagt ögonen på adventsljusstaken hon nyss fyndat i teak och bara känt mig hemma...

Och milen hem 
med två bebisar 
Den håriga i bur 
den med knappt några fjun säkert fastspänd i sin stol 
så log jag stort... 
Iaf tills jag insåg 
Herregud det e slut på disel!!!!
men det är en annan historia hem kom vi iaf... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar