måndag 10 november 2014

hittade är vi


För där 
just då när orkanvindarna kastades
fram å tillbaka
hit å dit i något som just då kändes som en evighet 
någonstans där försvann du 
och hur jag än försökte sträcka ut min hand så nådde jag aldrig ditt jag...
för inget var som det skulle
allt låg i spillror där mellan oss
ilska och smärta avlöste varandra
i en evighetsmaskin...
Och så plötsligt 
utan att någon av oss nog förstod 
fanns det en liten väldigt osäker stig fylld med hundratals minor av olika slag...
Och vi tog ett steg
ett till 
sakta sakta 
med sådan försiktighet som man packar upp kristallglasen ur tidningspappret för inga i värden kan ersätta för minnen finns i varje millimeter av dem
så sköra 
så lätta att krossa 
för sen förbli oförmögna att repareras
just så stilla vandrar vi

Vi är fortfarande där 
även om vi börjar känna oss mer och mer säkra 
de flesta minorna har vi röjt undan
men vissa finns kvar 
men det gör inget
för min hand når ditt jag 
ditt skratt 
du 
min förstfödda 
är återigen faktiskt en del av min vardag... 
Här hos mig 
Här hos oss....





1 kommentar: