torsdag 6 november 2014

Tomtar på rad

De har börjat anfalla
en efter en står de där
på rad
vart man än vänder sig så finns de
överallt
som en liten arme
som påminner mig
viskar lite stilla tyst
kom igen nu
det e dags
vakna upp
det är dags för jul här snart
snabba på
skynda skynda skynda

ja det är jul snart
och jag gör som jag gör alla år
precis exakt just denna tid typ
kan vara två veckor tidigare än nu ibland
de åren tycker jag att jag e extremt duktig
ja, sådär duktig så kunde jag
så skulle jag ryggdunka mig själv
men jag kan ju inte det... men jag tror ni förstår känslan jag försöker förmedla

jag säger högt inom mig
I år ska jag inte vara ute i sista stund
i år ska jag minsann ha varenda julklapp fixad innan flickan med tända ljus står på min tröskel
och lyser upp i det kalla mörkret
men
det finns alltid ett men
och även denna gången
men det slutar alltid med att jag står där med lätt stress
och panikhandlar något opersonligt trist

men vet ni
vi gör ett nytt försök igen
så nu säger jag högt inom mig igen
I år
vet ni
I år ska ja minsann ha klapparna färdiga  tidigt
så det så!!!

ska bara få barnen att skriva sina listor
en
två
tre
fyra
fem
sex
listor ska beställas innan veckan nåt sitt slut
för jag just jag
ska visst minsann hålla tidsplaneringen iår

så vad önskar jag mig själv av den där tomten med skägg och ett hohohoande till läte
Raggsockor som sticks av välbehag
en doft kallas shower fresh
och en mac som lyser med ett äpple så sött

nej timmen börjar bli sen
ögonen kliar av trötthet
och liten gosse ligger där med knubbiga ben
där i min säng
å även om han inte riktigt vet det
så längtar han efter att jag ska krypa nära
känna hans varma hand mot min
en kort liten stund
innan john blund fångar mig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar