fredag 21 november 2014

Morrande dagen

Det bara är så 
ibland ilsknar jag till...
Ibland ilsknar jag till riktigt mycket 
såpass att tårar rinner på mina kinder och jag hatar dem just då... 
För är det något jag vill just då så är det inte att verka ledsen... för jag är bara så ursinnigt förbannad!!!!
Och tala inte mig tillrätta gör inte mina känslor till något de inte...
säg inte att det är väl inget att bli upprörd för...
för det är allt just då
de är hela bägaren jag fyllt i månader 
Fyllt med
sömnlöshet
tristess 
oro 
värk
Suckar över våra barn 
dina suckar över våra barn
det är alla timmar jag själv styr skeppet för just nu har du mycket på ditt jobb
Det är middagsbordet jag alltid dukar 
det är middagsbordet jag alltid dukar av
Tvättmaskinen som alltid tar ett varv varje dag
Kläder
sopor 
Mathandling
För sen få suckar av folk i kör
Tråkhandling, mat är äcklig, tvätthögar som aldrig tas in på sitt rum
Diskbänk som inte städas efter sig
Det är helgerna då allt ska hända
då bord dukas upp besökare efter besökare
så säg inte jag överreagerar eller  missuppfattar...
Jag bara reagerar....
för just då har bägaren runnit över och jag blir likt ett barn allt blir svart och vitt
De gråa zonerna jag oftast har existerar inte längre... 

Igår var just en sån dag
Idag...
gråzonerna smyger sig sakta tillbax
men akta er 
än är supersurasunket kvar som en smörja inom denna kropp 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar