lördag 21 mars 2015

annorlunda rockar med eller utan sockar




det finns dagar för det mesta nuförtiden
oftast låter jag de bara vara utan att egentligen tänka på vad det e för dag
kanelbullen semlan mödrar fäder kvinnor osv osv
men gårdagen är en sån dag jag faktiskt låter finnas i min kalender
det är dagen annorlunda som min dotter kallar den
olika strumpor ska man bära
och olika strumpor vi bar i denna familj… iaf de flesta de andra har kommit upp i åldern vore ju pinsamt att bära olika strumpor…
och i vissa åldrar är det inte lika självklart att man får vara annorlunda
iaf inte ”jaget”…

och det är väl en riktigt bra dag att fira
att vara annorlunda är något riktigt riktigt bra och helt okej att vara
för vem vill vara som alla andra?
(nu pratar jag inte om åldern då man vill vara som alla andra för rädslan att sticka ut är för stor)

jag tror ni har fattat
och förstår
varför sockor av olika slag
åkte på…

idag är en sån där vanlig lördag utan direkt mål
eller ett ”mål” finns det väl
mat ska fixas två dyker in på middag vid 18 och det är alltid lite roligare att bjuda på något roligare än tacos…
så med ens innebär det en lite mer struktur över middagsbestyren… men turligt så står jag för annat i denna familjen och min sambo står för middagar som serveras till folk utanför familj…
inte mig emot…
inte mig emot alls…
så här sitter jg just nu medan han springer runt å letar rörsocker och vaniljpulver…

fast egentligen borde jag nog fixa mina armhålor fria från dofter man inte ser som folkvänliga
egentligen borde jag göra något annat nyttigt men men…
tror jag tar ett parti i vem där igen med dottra med håret på svaj…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar