onsdag 25 mars 2015


Hade lovat mig själv idag
inte handla… inte handla
du behöver en hel del
men inte akut akut riktigt än…
känns som pengar ibland bara rinner ur fingrarna

så idag skulle jag å vännen ses på marieberg å ta en lunch
självklart höll jag inte löftet 70% på reapriset stod det i affären som sålde plånböcker 
och med min plånbok som faktiskt knappt kan användas längre sågs erbjudandet väldigt lockande ut och jag valde och valde ingen som traska direkt till hjärtat på mig och min vän stod tålmodigt vid min sida medan jag öppna jämförde kände på materialet
kolla insidan var den praktiskt nog osv osv… tror inte jag behöver skriva mer ingående, tror ni liksom greppat att jag inte vill köpa en plånbok som inte känns helt hundra och jag har många saker som ska bara vara rätt helt å slätt…
den jag mest stod å pilla på kosta 40:- 
och någonstans där kände jag
kanske faktiskt ska slå till å köpa den
min andra plånbok har liksom gjort sitt och med lite huvudräkning så insåg jag att den faktiskt kanske hade gjort sitt… köpte den ändå när jag gick första året på gymnasiet och även om jag inte nämner min ålder kan ni ju räkna ut att det var några år sedan det…
min vän log när jag sa
tror jag tar den här… hon har ju trots varit med några gånger när jag fingrat på plånböcker förr…
och kanske hon kände en liten lätt lättnad 
hon kommer om hon har tur slippa stå tålmodigt bredvid de närmsta 19åren om den nya ska hålla lika länge som min gamla gjorde…
självklart sluta inte shoppandet där
det skulle faktiskt ha slutat där men självklart råka jag bara snubbla in i en klänning som ropa ett hej från sin hängare
och jag behöver något
de där gångerna folk kommer hem på mat och man borde vara lte finare än vanligt
de där gångerna man vill vara finare men ändå bekväm
så jag prova
och jupp den var ju fin på med
så visa kortet fick dras en gång till idag
och nu sitter jag här
försöker få bort tröttheten som köpcentrum alltid ger min kropp med en kopp kaffe
och känner mig lite nöjd ändå
300 kronor fattigare
men har en plånbok som håller kort å pengar på plats
och har en klänning som faktiskt sitter riktigt fint

hmmm
undra just…
vad jag behöver för skor som passar till ;)
nä…
det finns nog på hyllan i garderoben ett helt gäng
och gör det inte det
kommer det komma en dag till
då jag kommer lova mig att inte köpa något
för en lunch på marieberg e ju jag å min väns grej…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar