tisdag 31 mars 2015

Och min önskan blev uppfylld!!!!




Jag ska erkänna jag log faktiskt lite imorse när jag tassa ut i köket med liten på arm
klockan på ugnen skrek med skarpa siffror 4.00 åt mig…
och för en kort sekund tänkte jag, kan inte klaga det var ju det jag bad om igår kväll…

vissa kvällar är ju såna där man inte vet hur natten ska sluta så man ställer in sig på en jobbig natt och innerst inne vet man ju
önska att barnet sover till 5-6 är rent önsketänkandet och helt otänkbart…
så man kryper ner med tummarna hårt hållna över att den lille krabaten som håller på å bli sjuk iaf sover så man hinner blunda en stund…
sån kväll var det igår
så medan jag smög ner liten vi burit på i timmar av gnäll
han som äntligen somnat
bad jag en tyst bön till något
sov iaf till fyra
snälla lilla gossebarn ge mig fyra timmars sömn iaf…

och nu här på morgonen vakna liten
tog sin febervarma hand å la lite slött men ändå bestämt på min kind
och så låg vi
pillandes lätt på varandra
han halvsovandes
jag halvsovandes
tills han tröttna och ville upp
och vad möts jag av där i köket
klockan som lyser så skarpt och fint i mörkret
påminner mig… nej du kan inte klaga
du bad ju faktiskt igår jag hörde det klart och tydligt
sov iaf till fyra….

och idag hade jag ju tänkt göra det där som några av barnen ville
det var någon rabatt på polarn å pyret och br leksaker för yngsta tjejen som locka
och det var dollars stores billiga men åhh sliter ej på håret snoddar till äldsta dottern
men misstänker
det får bli en repris av gårdagen
för krabat har feber å en ynklig och liten
pyjamasbyxor hela långa dagen lång
kojbygge
kaffe i många omgångar
och mys i soffan 
ja, lite nytta fick jag gjort
rensa handväskan… och sånt kan verka ynkligt… men gud vad skönt att slippa sand hårstrån m.m på tuggummin som ramlat ur påsen och i brist av vettiga tuggummin ändå får duga…

(ja, ska inte skönmåla det förekom väl ett å annat uttryck som ”nu får ni ge er, sluta bråka”
men på det stora hela var det en bra dag
och just en sån tänkte jag ta en repris av…

 de där gångerna man aldrig ångrar många barn
när de kryper upp och myser in i varandra

 Kojmys
(bästa var nog att kojan hade en egen taklampa)

 Mysbyxor hela långa dagen lång
julklappstips...
ett par till pyjamasbyxor och raggsockor
bara nödvändigt kvar...
ja, tandborsten känns väl överkurs kanske...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar