torsdag 26 mars 2015

dagar då huvudet känns allt för stort



idag har det varit en sån där dag då kroppen sagt nej till allt
såna dagar kan göra mig pissed off
när t.om tandborsten skaver mot huden då vet man
idag suger dagen hårt
så man blandar en cocktailmix av värktabletter och hoppas att de ska verka
ibland är det en marginell effekt
ibland tillräckligt stor effekt för komma någorlunda på fötter
men aldrig en sån effekt så man står smärtfri

så när vårdcentralen ringde å avboka mitt möte med sjukgymnasten log jag lite inombords
tacka ödet för lämpligheten av sjukgymnasten att vara sjuk just idag
en sak mindre på måstelistan kändes faktiskt riktigt bra
inte för det var många måsten på den listan idag
men ett måste räckte
ett var helt tillräckligt för få mig känna näääe jag vill inte
jag orkar inte
jag somnar ju stående 
och värken sitter överallt idag

istället har jag fått en lunch
ja, barnvakten som skulle passa minsting när jag var hos sjukgymnasten ville ju träffa sitt barnbarn
och bjöd in på lunch
egentligen är det en sån dag jag önska jag kunde vara sjuk på ”riktigt”
ni vet när man känner sig krasslig och stoppar termometern i munnen och den visar feber
då känns det alltid lättare att sjukanmäla sig… jag har feber…
men med fibromyalgi visar tempen sällan feber… trots influensa värken konstant finns i kroppen…
så egentligen önska jag att jag kunde säga
får tacka nej till erbjudandet
ligger här med feber å mår inte alls bra
men jag tacka ja
och soppan ligger där nu som bomull i magen
kroppen ännu tröttare än den var imorse
och ögonen vill hela tiden slutas

ja, idag är en sån där dag som kroppen sagt ifrån
men diskmaskinen tänkte jag iaf få urplockad
tvättmaskinens tvätt borde hängas…
men sen
ska jag lyssna på min kropp och vila
för imorgon ska jag träffa en vän på stan
på lördag ska jag äntligen träffa syster å hennes två älsklingar…
så… jag vet… idag borde jag låta kroppen få bestämma tempo
för imorgon vill jag ha en dag utan cocktailmix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar