måndag 30 mars 2015

Frukost funderingar och lätta tankeönskningar om dagen

Och här sitter jag med min lilla frukost
kaffe och en brödbit utan kolhydrater pimpad med brieost och prosciutto
men en dotter framför mig som mumsar kvarg med blåbärs smak pimpad med några små flingor av okänd karaktär
och vill inte alls göra någonting stort eller märkvärdigt

Ja, vissa dagar bara är
tror bestämt att jag ska ta mig en sådan…
ja, ni vet de där dagarna som inte lockar till och gå ut för det är mer grått är färgglatt där ute…
just en sån dag är det
tror jag behåller pyjamasbyxorna och raggsockorna hela dagen
och bara bor in mig i mys

återstår å ser om det blir så bara
det är påsklov
huset är fullt av barn
barn verkar inte alltid förstå sig på det där med med att inget göra dagar…
de har inte förstått det där med luta sig tillbad
krypa upp i en skön ställning och njuta av en bok en film eller bara lugnet




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar