fredag 13 mars 2015

Det där med vänner

Ibland stannar tiden en stund och man liksom känner med hela kroppen
utan dessa människor hade mitt liv varit fattigt
man behöver dem 
Eller behöver och behöver 
det är ju ett stort ord 
Klart jag skulle överleva utan de där två
men jag gillar leendet de ger mig
gillar att de är där två
finns bredvid och ger mig äran att få deras funderingar sorger skratt och låter min sorg å mitt skratt delas med deras...
Vissa vänner dömer aldrig hur olika man än är eller hur olika man än hantera situationer och det e då när man sitter där med dem runt sig som man faktiskt känner att det där med att leva är en riktigt härlig sak...
Som när vårsolen värmer ansiktet för första gången
eller när barnet man väntat läggs på ens bröst
När den man älskar ser på en som man var bäst i hela världen
Händelserna så enormt olika 
och egentligen inte ens jämförbara
Men lugnet den varma ömma känslan som omsluter å infinner sig inom sig
Den är den samma
Och man mjukler och ser tjusningen med livet...

Det är då man vet att man är stark 
Motgångarna man må ha blir inte mindre
Bara lättare att bära och hantera

Så tack för tårarna, skratten, egoboostningar och funderingarna om nutid dåtid och framtid
just eran mänsklighet gör er charmigt underbara 
där bredvid min vardag

2 kommentarer:

  1. Låter kanske klyschigt men goda vänner är som stjärnor, syns inte alltid men man vet att de finns där. Kram på dig vännen, saknar dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. du har så rätt
      klyschigt det må låta men sant e det ju
      min lilla teneriffa/barndomsstjärna

      Radera