onsdag 2 januari 2013

Och Gott nytt år på er med!!!

Det slog mig där i köket
sådär kraftigt att jag knappt kunde förstå
hur känslor av insikt bara kunde slå till sådär blixtsnabbt
som allt runt omkring gick i slow motion
barnens rörelser där runt mig hördes lika mycket som det tystnade i någon dovhet
och tårar brände till för en kort sekund
för insikten vara nog riktigt fin
riktigt skön var den
lite som den där känslan när man ramlar hem dödstrött
lutar sig tillbax
och lättad
av känslan av insikten
jag orkade
jag fixa allt

hemma är jag....

Ja, det slog mig där i köket hos någon som fångat mitt hjärta
där i en blandning av mina och hans barn
där bland nyårsrester på diskbänk

och vissa nyår är nog
mer nya år
och detta nyår var ju kanske ett sånt för mig
för det där goda året folk i vanligt folkvett önskar mig
liksom bara haspar ur sig sådär man gör denna tid på året
har liksom aldrig känts mer sanna
jo
Jag vet
det där goda året ni alla önskar er
det finns
har börjat
för mig.....
och vet ni
önskar er oxå
det där fina goda nya året
men mest av allt
vänder jag mig mot dig Ann
tittar dig djupt in ögonen
och liksom lovar
ditt nya år
kommer oxå
för det har jag känn

för hon poeten
har så rätt i orden
för varför skulle våren tveka
om det inte gjorde ont för knoppar att slå ut
för det gör ont
när man växer och blir någon man inte trodde fanns där inne inom sitt jag

1 kommentar:

  1. Varm i hjärtat blir jag av dina ord skrivna av lycka. Du är så värd det Hanna! Stor kram!!

    SvaraRadera