måndag 17 september 2012

In i minsta detalj!!!

De kom igår
den där barnaskaran som är min
gav lägenheten ett liv den saknat förra veckan
Plötsligt var det kö till toa
kö till dusch
kö för få hjälp av mor
ja jag tror t.om det var kö till rulla in köttfärs i den färdigkavlade degen.
De där rullarna som ska tas med till dagis ikväll
Äppelpaj och barnvänliga köttfärspiroger...
Knytkalas med kultur
ja jag som e typisk svensk ska ta på mig svennekläder å ha svennemat med mig

(vet köttfärspiroger inte e helsvenskt men så få barn som äter bruna bönor med fläsk numera)

Och nu man ler åt all kultur dagiset bär
Tyskland, somalia, Turkiet, Kosovo, Serbien, Ryssland, Eritrea är länderna jag minns...

Ja ikväll ska vi äta mat från alla möjliga hörn från vår värld
ska bara lära mig nya journalsystemet jobbet ska ha där på utbildning
Ska bara stressa på buss
låta de äldre tre veta vilken buss jag hann med så de kan stå och hoppa på samma buss med mat i påsar
Ja
Jag tror denna dag är min första
Tidspressade dag där jag som ensam vuxen ska styra rodret...
och för den ska gå ihop
säger jag som sickan
Jag har en plan.....

får hoppas min plan lyckas bättre än sickans alla planer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar