torsdag 13 september 2012

Strax bajsnödigt tandläkarbesök


Jag kan le lite åt mig själv
(fast inte riktigt än mer efteråt)
löjligt är det ju egentligen...
det vet jag ju...
men jag kan inte rå för att tycka tandläkaren är bland det läskigaste som finns
så där läskigt så jag gärna skjuter upp det
ringer avbokar
fjantar hit å dit
bara för slippa...
Men idag
idag har jag samlat mod
tandläkare 9.20 står det i kalendern
och här går jag
som baltasar
Fram å tillbax
Fram å tillbax

fast nu går ju han fram å tillbax för han funderar på uppfinningar
jag vandrar rastlöst runt i lägenheten med en konstant känsla av att vara bajsnödig
fast rent fysiskt är det nog rent omöjligt att vara det
så här går jag
som en skitnödig baltasar

ja, ibland ler man lite åt sig själv
men ännu är jag i stadiet
nervös bajsnödig fjant
och just då är det inte läge skoja om mina löjliga nojjor

men som alltid
när instrumentbordet skjuts bort
dregellappen kopplas bort
då ler jag där jag sitter
liksom bara redo att artigt säga hej då
och springa det fortaste ut från mottagningen
med skön vetskap
(om det nu inte var något hål)
jag ska inte dit på en evighet

och skulle det visa sig de hittar något där i min munhåla
japp...
då är vi igång igen
med avbokningar
bajsnödighet
och en känsla av magont

men den varianten
den hoppas jag inte alls på...
så det så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar