söndag 15 juli 2012

När drömmar slår in

Ganska underligt
men härligt skönt
Dagdrömmarna jag burit och haft den senaste tiden finns där i min hand
och som för försäkra mig
liksom förstå
det är sant
öppnar jag min slutna hand
mjukler

Liksom dansar en lugn bomullsdans
ja känslan där jag står med drömmar i hand
liksom är som den där fjärdeklasstryckaren med han
just han man höll så kär...

Ja, jag längtar
väntar
på få fylla mitt hem med kärlek från vänner å systrar...
För trots jag aldrig känt strukturen under mina händer från soffan,
att mina ögon jag bär inte sett möbler som väntar i vänners förråd här å där..
så...
ja
jag väntar
längtar
likt ett barn kvällen innan julafton
där i min bomullsdans känsla
att fylla varje vrå å hörn
av saker ni med omtanke å kärlek sparat tills just den dag
då mina dagdrömmar en dag skulle slutas i min hand

så jag öppnar stilla min hand
mjukler
dansar stilla vidare
viskar...

jag behöver inte viska längre
jag kan skrika
dansa galendans
å ropa
drömmen slog in
önskan blev liksom min...
Lägenheten blev igår min

fast
jag står hellre här i min fjärdeklasstryckare bomullsdans mjukler fånigt väntansfullt inombords likt det där barnet...
för känslan är inte skrikande galet
bara vaggandes lugnande
jag har någonstans att bo
någonstans att bara vara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar