lördag 19 maj 2012

de där trollgenerna jag gett dem visa sig idag

Hon dundra hem tidigare
trött vild å smått galen i sitt utseende
fast var det inte så jag sa någon gång
Hellre en punkare med hår som stod
än en nippertippa till dotter...
har mina böner äntligen blivit hörda?
eller
hmm
kanske ska vara försiktig vad man ber om...

för vara ärlig
hon ser ut som mitt inre känner sig de där gångerna jag kokar över
när nerver å tålamod liksom bara skitigt sig totalt och jag förvandlats till något super surt sunkig sak...
och även om utsidan bara är ett skal
super sur skulle hon nog tas som

nåja alla hemma
på plats
utspridda i hemmets vrår
någon ser karatefilm
en är i fyrkantsvärlden
och en sitter stolt
ja, nu gissar jag
men tror hon sitter stolt på storasysters stol där bredvid sminket
för skrutt stod nyss bredvid
fråga med stort leende
mamma får ia sminka mig
och jag
jag sitter här
pillar navelludd
funderar på om det blir nippertipps sminkning eller super sur sunk looken min lilla skrutt får
okej då
funderar på om inte Max
blåbärs lyxshake ingår i lchf oxå
djupa djupa funderingar en lördag som detta




2 kommentarer:

  1. ha ha ha, vilka störtsköna ungar du har!!! de är för underbara!!!

    SvaraRadera
  2. jag blir nästan lite rädd!! :)

    SvaraRadera