fredag 11 maj 2012

Gud vad vältränad jag ska bli innan sommaren

Jag ligger i hårdträning
eller...
det låter lite coolare iaf än sanningen...
Hon som gav min kropp orden fibromylagi sa att jag skulle sätta mig i hårdträning

eller det där var nog mina ord
men eftersom de dummaste dagarna har jag noll koll på händer
ingen kraft i dem alls
så träna mina händer var bra sa hon
träna händer för mig är liksom de där handklämmorna kontorsmän sitter å klämmer på för försöka sig på ett försök till manliga grova händer...

hon log åt min fråga om att införskaffa handklämmor
tydligen överkurs
nej klämma garnnystan skulle jag göra...
Igår fick jag två bollar med olika motstånd
den med orange färg var den enklaste
och idag där jag satt
i pappas soffa
klämde boll med ena handen
läste någon bok som tydligen ska vara bra...
log jag lite
eller riktigt mycket faktiskt
åt mig själv
med boll i hand liknande de sjukgymnasten brukar ge våra boende på jobbet
å i den andra handen
boken som ska ge mig superkrafter...

hmm
har bara ett bekymmer
det krävs ju för böveln redan superkrafter att ta sig igenom boken
fast vem vet
den kanske redan från kapitel ett ger tillräckligt med hjärntvätt å krafter för klara kapitel 2 osv osv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar