torsdag 2 april 2015

ibland kan väntan bli längre än man tänkt

Hon längtade
väntde
ja, sen hon vakna var den ständiga frågan
är klockan 11 snart?

sakta sakta
på tok för sakta om du frågar henne tickade klockan stilla framåt
närmade sig elva mer och mer…
vi skulle gå på äggorientering
där borta vid området vid affären
där skulle hon ge sig ut på påskäggsletande
men hon försäkrade sig många gånger om att påskharen kommer ändå
och lika många gånger försäkrade jag henne om att påskharen minsann kommer ändå…
och varje gång log hon nöjt
liksom gottade sig i vetskapen att hon skulle få både påskäggsletande och påskhare 
inte illa alls…

och så slog klockan elva och vi stoppa in oss i bilen och åkte dit
för inse på plats
den där mamman hon har
alltså jag hade tagit fel på tid och elva börja ingen äggorientering utan klockkan 12
så hemåt vi for
för börja om väntan och längtan
som fick bli extra länge eftersom lite andra måsten fanns
men iväg kom vi vid ett
och nöjd sprang hon med sin karta
de svarta hus
det blå vatten
och stigar var ————
vägarna de större var svarta streck
och när alla ägg var hittade fick hon hämta ut sitt pris
en påse med godbitar av olika slag…


å imorgon e det fredagen med ös
fika med ”kusiner” med familj
ja, inte mina kusiner utan sambons
men eftersom jag är en del i ordet familj så…
japp fika på schemat för mig med :)

och sen dundrar fyra vuxna å tre barn in för lite mat dryck å ett å annat samtal misstänker jag
så fullt ös
lär somna gott på kudden imorgon
lär somna gott på kudden inatt med
för ögonen går i kors
men först lite soffhäng med de äldsta barnen
i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar