tisdag 7 april 2015

Påskens alla dagar

Så var påsken ett minne blott
magen är fortfarande mätt
ägget har för mycket godis kvar i sig för denna familjs bästa…
men annars mjukler jag
det var en hektisk påsk
husets dörr hade en svängdörr och folk kom och gick vinglaset mitt fylldes
sen vart kvällen där på altanen med levande ljus och levande människor
och varje gång man träffar såna man faktiskt tycker om väldigt mycket påminns jag om min barndom när pappa satt vid bordet och såg så fridfull ut
så lyckligt nöjd
minns jag någon gång berätta min iakttagelse för honom och han log
svarade
Klart… alla här vid bordet är mina vänner min familj klart jag är lycklig då…
och just en sån helg var det…



ja ni vet den där känslan av genuin värme och kärlek

den omslöt mig riktigt ordentligt denna påsk…









och på söndagen vart det brunch med rester av helgens alla godsaker






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar