onsdag 8 april 2015

Psykiska balansövningar




Han växer min prins
sådär så det knakar, ja ni vet när något nytt nästan händer dagligen
han är liksom på väg att bli ett barn
ingen bebis snart längre
en gosse med vilja med kraft å nyfikenhet på livet
och lite panik börjar infinna sig inuti mig…
Hösten är snart här ju
Då han ska börja på sitt dagis finna en värld utanför sin familj
Och lika mycket som jag hoppas hitta det där jobbet jag vill ha lika mycket hoppas jag det inte
som å gunga balansgång ni vet de där balansbollarna man hade som barn just en sån står jag på
gungar hit å dit försöker hitta en balans i känslorna…

Hittar jag inte jobbet jag önskar som passar familjen mycket bättre
ja, då förblir jag mammaledig ett tag till…
något jag vill
men oxå vill jag ju ha det där jobbet utan kvällar och helger som ställer till det för våran familj

nej vissa balansbollar är inte lätt att hitta en balans på och denna bollen vill jag gärna gömma under sängen… eller kanske ställa in den i förrådet där i röran kommer den säkert bort för sen i panik leta efter den när hösten närmar sig…
ja, jo jag vet det är inget alternativ men…
men så jag vill göra ändå de gånger liten med skrattgrop vänder sitt lilla ansikte mot mig
och ser sådär underbar som bara sina egna barn kan göra…
då vill jag allt stanna hemma liten liten stund till…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar