fredag 17 april 2015

Och jag önskar dig allt det där som du vill åt

Och så var det dags igen
med en märkvärdig dag
för någon väldigt viktig fyller år just idag
Och som alltid vill man ge det där de önskar sig mest…
men allt går ju inte köpa för pengar
så den där egna lägenheten hon så gärna vill ha
utbildningen hon hoppas komma in på nu i höst
sommarjobbet som fortfarande inte finns
just såna saker är ju det hon vill mest av allt
men inget sånt går å fixa med sitt visa kort…
så det bidde det där nästbästa
det som finns där på köpeönskelistan
cykel
kokbok
presentkort

och just ja…
den där lilla chokladkakan som köptes av pengar ur en 7årings sparbössa
den som var så viktig att köpa
för ibland vill man ge
fast man pengar har
så hon fråga om hon kunde städa något
och få en liten slant till present till hon som fyller år

och ikväll blir det kalas för två
släkten ramlar in
och mat ska fixas
altanen ska städas av så vi kan sitta där
fler paket kommer öppnas
paket utan lägenhet jobb och utbildning
men kanske något annat nyttigt fint å roligt

ja…
hon må vara någon annans dotter
jag har bara fått äran att vara bredvid
men lika mycket
som texten thåström sjunger med sin allra egna röst
den jag gett till mina barn
för jag kan inte med egna ord förklara hur kärleken till mina barn fungerar
för jag vill ju
ge dem
allt det där
som de vill åt…

så Isabel
och resten av hela barnaskaran som finns i min vardag


Du jag vet en hemlighet
Det finns en stjärna man får ta ner
Det finns en stjärna som är din
Och vill du veta en sak till
När skeppen lägger ut från land
Och du ska långt långt bort nånstans
Ta den alltid med i din hand
Ta den alltid med överallt
Jag önskar dig allt vackert för du är
Det bästa som jag vet

Vad jag önskar att du får
Allt det där som du vill åt
Jag önskar seglen tar dig med
Till en oupptäckt planet
Ingenting av det här
Ingenting av det där
Jag önskar dig allt vackert för du är

Det bästa som jag vet
Det bästa som jag vet
Det bästa som jag vet 
Det bästa som jag vet 

Följ med fjärilar och fåglar som du ser
Kasta allting som du inte vill ha med
När vägen går isär och floden blir ett hav
Låt din stjärna visa vilken väg du ska

Det bästa som jag vet
Det bästa som jag vet
Det bästa som jag vet 

Det bästa som jag vet








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar