onsdag 8 april 2015

pip pip... eller kanske pling pling... låter gör det iaf

nej ikväll behövde jag inte leta efter färg



ibland slutar dagen med en varm bomullskänsla i magen
inte alls som man trodde när den började och jag trodde kvällen skulle innebära en tomhets känsla
där jag snurra runt och sakna efter någon som är på andra sidan atlanten…

dagen snurra på som vanliga dagar
tanken fanns hos vännen som ramlat på ett svårt vägskäl
självklart vet hon vilken väg hon ska ta
men ibland känns det självklara även konstigt för de flesta av oss har ett samvete och bli sams med det är inte alltid en enkel sak…
för se till sitt bästa är inte alltid självklart enkelt…
så pep hon där i mobilen framåt kvällen
typ då jag börjat leta efter ficklampa och fylla mig med insikten
huset kommer kännas tomt ikväll…

just då pep det och jag log
kanske inte av orden å funderingar som skrevs
mer över att hon finns där
ett pip bort
och liksom vet… att jag finns där för henne så fort hon piper…

och pipen blev många pip för sen bara sådär
jag hämtar dig där ute i skogen
vi fikar
å jag kör hem dig igen
för ibland
och detta är en ren sanning
Behöver mammor komma hemifrån!!!

och nu sitter jag här
med bomull i magen
ler i det tomma huset
mjukler åt vänskap
och även om hennes son hann bli orolig
vart tog mamma vägen liksom
men nästa gång ska jag se till att hon laddar mobilen
och kanske…
kanske…
vi kan kolla klockan lite bättre
fast
idag behövde vi båda lite bomull i själ å mage
och det fick jag iaf

och jag har på känn
hon har det med
för en repris vill hon ha
iaf så det stod i min mobil när det så nyss pep till


underbar är den ibland
den där tekniken
piper å har sig i tid å otid
men ibland piper den för någon behöver få vara nära en kär vän…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar