lördag 24 mars 2012

Ett långt super långt pass var det idag

En hel dag på jobb känns
börja åtta på morgon
sluta kvart i tio på kväll
Japp känns överallt men mest i huvudknopp....
Å där å där å där
ååå aj vad ont jag har överallt

(det där sista är en lögn för reta min Moa som antagligen läser detta)

Men en av de där frågorna i uppgiften vi ska göra till måndagens arbetsplatsträtt....
är nog en sån grej jag inte ska sätta mig med ikväll

Arbetet inom vården kan både vara givande och krävande...
Fundera på vad du tycker är givande inom vården.....!!!!


den funderingen tänker jag inte ta ikväll
givande.... Givande.... Pyttsan
nä nä
Jag tror
Jag tror jag ska lägga mig i sängen å dö en smula istället...

och just ja
jäkla skit
sommartid det betyder ju att jag får ligga å vara sovande död en timme mindre....

Vilket betyder
det e ju för sjutton inte bara vården som e krävande just nu
hela livet e ju det...

Hmmm, och folk frågar varför man väljer jobba inom vården...
Underlig fråga...
Vi valde ju bara jobba med livet

nä nu känner jag
jag är på väg att svamla bort
men ändå mitt i mitt svammel tror jag att jag kom på svaret på någon annan fråga jag skulle svara på i den där etiktjosan vi ska jobba med i arbetsgruppen...
svaret på frågan

Varför valde du jobba inom vården?
Var det liksom inte därför jag vart undersköterska....
För livet var det jag ville jobba med...


Jaja
ska hålla mun
men....
Nattikram


2 kommentarer:

  1. Snart snart kommer jag och då hoppas jag du har tid för skvaller och kaffe för jag stannar i en vecka :) puss!

    Du kaske till och med ska komma över till morfar en natt så kan vi ha syskonmys för oss själva...?

    SvaraRadera
  2. Ja ja jaaaa och så kan vi reta päronpungen som missar all underbar syskonkärlek!!!

    SvaraRadera