torsdag 22 mars 2012

Super sura sunk jag

En arg dag
en ilsken dag
ja får man ha det utan anledning?
är det okej att vara som den där super sura sunk sara i barnprogrammet utan anledning....
för i såna fall är jag det
eller...
något är det
för jag känner mig så tvär
så ilsk så arg att jag fräser åt alla i min närhet
Bristen av egentid?
saknaden av kolhydrater?
ajig öm kropp?
tjat från omvärld?
något är det som starta upp henne
förvandla mitt annars ganska harmoniska humör till denna super sura sunk sak....

eller skillnaden kanske är sån
att jag drar mig undan
anfaller helst inte alls min omgivning
men kommer de mot mig
söker upp mig
ja då har jag noll kontroll
då låt mig vara
låt mig
leta febrilt efter det där stället som slangar ur mig all grön tvärhet i min ensamhet...


Och råkar du veta vart den där maskinen finns
ja
då får du gärna lura mig rätt
för jag längtar faktiskt någonstans där bakom allt sunkigt beteende
efter den ljuva musik
det lugn som alltid blir sockersött när allt sunkgrönt tappats ut från min tvära kropp.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar