söndag 18 mars 2012

Verklighetsflykt semester kalla det vad du vill....

Jag tror jag behöver semester från mitt liv!?!?
tror det
någon sa en gång
"jag läser inte böcker längre för det känns som en flykt från verkligheten"
Vet inte varför de orden fastnade i min hjärnsubstans
men som vanligt fastnar alltid sånt man inte behöver komma ihåg
men vet exakt var vi satt när orden lämnade hennes fint formade läppar
hur vinet hade gett hennes tänder en viss blå ton...
hur hennes töjda örsnibb med smycke jag gillade liksom passade henne

frågar du mig om något slag från historien i nåt jäkla TP spel kommer jag se ut som en blåst bimbo
frågar du mig om hur matrialet på husväggen kändes den där semestern på Öland eller Gotland när jag var liten
minns jag precis hur den kändes
jag minns värmen på trasmattan under mina bara fötter
ja sånt minns jag
men aldrig sånt som får mig verka allmänbildad
eller verka.....
vara allmänbildad...
det är inte min melodi här i livet

så TP kommer jag aldrig vinna
om inte frågor där i spelet en dag kommer handla om hur kökbänkar i den där oscarsvinnande filmen såg ut
eller hur hennes hand rörelser på presbyrån rör sig....
då ni
då ni kommer jag spöa skiten ur hela världen
men tills dess
spela på ni
jag sitter hellre här och minns känslan en husfasad gav...

men idag
idag behöver jag fly från min verklighet
och högen där vid sängen
där de olösta ligger
de med någon annans öde
någon annans liv så olikt mitt
just i den världen ska jag kliva in i

Japp
precis så ska jag göra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar