fredag 30 mars 2012

Pensionärsvarning

Jag blir nog alltid lika besviken på min kropp de dagar jag inte orkar det jag vill...
Inlåst
och när jag efter tre vikta badlakan inser de där andra sju kan jag glömma att jag orkar vika ihop
ja då blir jag arg på kroppen som den vore min fiende...
För händer saknar kraft
värken pulserar i armar
som om kroppen gott i ide och vill inte alls det jag vill...
och tröttheten är så extrem att lägger jag mig somnar jag
för natten var en sån med värk att jag vridit mig hit å dit

Men jag vet ju
varken besvikelse ilska hjälper
det är som det är
och idag bestämde sig kroppen för bura in mig...
och jag börjar tröttna på dagar då jag blir inlåst

och de bra dagarna när jag kan vika tvätt utan problem
de dagarna jag kan resa mig utan se ut som om jag var åttio...
de dagarna jag inte har tusen glasbitar under fötterna och sätter mig ner på stolar här å där bara för mildra ta bort blixtrarna som får fötter explodera...
de är de dagarna jag ska göra det där jag vill å inte bara måste saker sa doktorn
Ta dag för dag
men få jag ibland ilsket fräser inom mig
För allt runt mig hinns inte med

Men idag får jag låta saker vara
bara är så
så jag gör som jag alltid gör de dagar smärtan e som värst
sminkar mig
fixar håret
klär mig någorlunda
som om spegelbilden iaf speglar någon på 34 å inte den 80-åriga kropp jag har idag...

Japp idag är det hushållstjänster på barnens schema
vad mutan ska bli
kanske några mynt från lådan från loppis som fortfarande innehåller enkronor till förbannelse

1 kommentar:

  1. finns inte sa mycket jag kan gora for dig sa har langt bort, men en massa kramar och tankar skickar jag till dig varje dag, bara sa att du bvet...
    kan lata lite klyschigt med riktigt goda vanner ar som stjärnor, de finns alltid dar aven om man inte alltid kan se dem...

    SvaraRadera