fredag 23 mars 2012

Skärpning!!!

Super sura sunket finns kvar
Japp
det känner jag minsann...
överallt känner jag det
om det så är toalettringsankan som minsta har när hon ska göra sina behov med sina små skinkor ligger kvar över sitsen när JAG ska göra mina behov....
eller om de där jäkla behoven hon har slutar med en pöl på golvet....
eller tvätten vem sa
vem bestämde under detta äktenskap att jag JAG skulle agera tvättfixare?
och ta den där jäkla cykeln med punka när när NÄR ska någon laga den???
eller mopeden i garaget
När i helvete ska den äntligen tas till verkstaden???

Och disken.... denna disk....
Vem vem VEM har sagt att bara man inhandlar diskmedel så har man gjort sitt för disken....
Morrande ilsken är jag
och inte alls harmoniskt sund
och jag vet
det handlar inte alls om mitt barns behov eller olyckor hon gör på golv
eller bajskottar hon lägger som små skatter här å där...
Och lika lite om tvätt å disk som tvåhjuliga fordon....
det handlar ju om så mkt mer

Men just nu
just här å nu
är det sånt min kropp morrar åt
Låter jag allt vara super surt sunkigt

Eller........
detta är ju inte jag
detta är ett klagomål av skrikande karaktär...


Kanske kanske ska ta den där kaffekoppen sätta mig vid busken som nyss visade små knoppar
andas in
andas ut....
som värsta förlossnings andningen
och tänka dans på rosor
tänka min Moa
hon som ska stå där med bilen å plocka upp mig inför en helg med jobb...
Ja
ja vad kan mer pigga upp
än Moa skratt en hel skön helg

Så får det bli
för mitt förstånd håller på att försvinna av den gröna ilskan som just nu anfallit min kropp

härmed
ska super sura sunket försvinna lika enkelt å snabbt som smutsen gör i tv shop reklamen...
så det så....
så det så.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar