onsdag 11 april 2012

Planerad kidnappning

Hon ringde idag
en sån där
ja en sån där vän som är mer än ditten å datten...
Ja, min Jenny sa hon saknat mig
och gudarna ska veta jag saknat henne
även om jag nog nu är en ganska frånvarande vän....

Kan man kidnappa sina vänner?
gömma sig i en öde stugan en helg
svepa tequila lika ovuxet som vi gjorde som artonåringar
och hjälpas åt att hålla upp varandras hår medan vi spyr...
skratta gråta älska och bara vara

jag minns en sommar
tequila cyklar träd vattenslang skrapsår å fyllekäk redan klockan sju på kvällen....
kvällen vart som sagt var inte så som vi tänkt
men vi minns den...
vi minns alla olika fragment
och tillsammans blev det ett minnespussel vi ler åt än

kanske horoskopet betydde det
kanske det jag ska göra
kidnappa mina vänner
kidnappa mig själv
och bara....
bara vara sådär som vi är

ja så får det bli
kidnappning ska planeras
så det så

och ja
jag vet
jag ska sova

jag ska bara....
skriva färdigt först

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar