söndag 15 april 2012

Vad är det för en dag???

Jo det e Skrutts födelsedag
Hurra hurra hurra!!!

Det går fort
sådär att man inte hinner med
ja, det känns så ibland
var det inte nyss hon ramla ut
var sådär pytteliten
å hängde runt i bärsjal?

eller ramla ut kanske var en överdrift
pytteliten med
men hon var iaf nästan den pyttelillaste av mina fem kg klossar till nyfödda...
Men hängde i bärsjal gjorde hon iaf
och det nog alla mina vakna timmar på dygnet

Nu
hänger hon inte längre i bärsjal
kaxigt frågvis nyfiken fyraåring har hon blivit
en vilja av stål har hon oxå byggt upp
Men så emmor ska vara
annars inga emmor...

Så hurra hurra hurra hurra
för min Emma som blivit stor

Å dagen
vad att säga
det e ballonger högt å lågt
sötsaker överallt
gäster gått
å kvar
finns en lycklig skrutt med saker hon önskat sig
saker hon inte visste hon önska sig...
Ett hem som liksom kämpar med andningen för golvet smått kvävs av serpentiner ballonger smulor leksaker kläder osv osv osv
tror ni fattar
tror ni förstår min tanke nu
den jag alltid funderar på efter ett kalas

Varför?
varför städar man innan????

Och mappen
den med födelsedagsplaneringen
Japp den har gjort sitt
och målet nåddes till belåtenhet
tårtan vart ju bättre än ritningen
ja snuttan sa det
det e ju nästan så jag gråter så bra vart den!!!
Och pojkar öppna kylskåp ropa
Fatta pappa de klara det ju läckert bra!!!

och nästa mål för denna familj är inget kalas
mer ett kras
men det är oxå ett mål
visst är det så...

Men idag
idag är det min Skrutts rosa prinsessdag!!!!
Och än känner barnen sig inte färdiga med kalas...
och kanske
kanske de ska få festa lite till
påskgodiset tar ju slut
för än finns det lite kvarlevor från påskens alla godisägg

Jo så får det bli
och jag...
jag ska sitta här i soffan
samla kraft till disken
och lyssna på bladdret, tusen frågor och allt annat som kommer från barnamunnar...

1 kommentar:

  1. Åh finaste kalasest någonsin! Synd jag inte kunde vara där med lillprinsen! Puss

    SvaraRadera