onsdag 4 april 2012

Tidiga morgon...

De gav sig iväg tidigt imorse
knappt så mina ögon ville öppna sig för säga hejdå...
minns inte om de öppnade sig ens
Dottra svärmor å mannen mot Stockholm de for
en korsbandsoperation och shopping stod på schemat...
och misstänker jag får hem två leende saker

en dotter med påsar av allt möjligt måste baraaa haa saker leende på läpparna...
och en ynklig halt man med drogat leende över lagat korsband...

och jag då
vad ska jag hitta på
snoret i näsan viskar lägg dig ner
myrkrypet i kroppen hojtar hoppa studsa spring runt runt runt...
och hjärtat säger ta dig till gula huset och krama sönder syrran igen...

men det e bara tidig morgon ännu
och jag
jag kanske skulle snyta näsan
spruta i lite nässpray
springa ett städlopp i hemmet
fixa pojkars favoritfrukost
så när barn i hus vaknat liksom bara
kan stå där som världens bästa mor med förkläde och rutig klänning och säga frukosten är serverad som en sämre kopia av husmodern från dåtid


Hmmm
varför överdriva
kan med säkerhet vara god mor med leggins med hål i och t-shirt som såg sina glans dagar för tio år sedan
ja... de klagar nog inte på skinksmörgås å jucie heller...

kanske ska ta den där boken framför näsan istället
för jag vill ju veta
om hon riddare fick..
för boken ligger ju där...
ska bara städa bort myrkrypet i kroppen...
sen så
sen ska jag försvinna in i boken
tänka prinsar prinsessor rosa springare och kärlek å lyckliga slut...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar