onsdag 11 april 2012

Tfn tider i plural

Idag var en sån där dag med vårdcentralen i örat
min medicin mot värk var slut p nytt recept behövdes
snuttan drog upp sin tröja igår
sa vad är detta mamma?
och jag skymtade Svinkoppor å något annat runt underligt lika stort som en bandyboll i omkrets
ringorm sa svärmor
så höra med vårdcentralen idag om det gjorde jag oxå

vinkoppor å ringorm
Japp det har hon fått min dottra
så salvor ska handlas
inte bättre på tio dagar så skulle jag höra av mig igen...
hon jublar väl inte av domen
pinsamt ju att klä av sig efter dans å idrott i skolan
men bara gilla läget eftersom hon har det dagligen på schemat på skolan hon går....

mannen med knallgula ögonvitor å en urin som mest ser ut som rost fick oxå en tfn tid
och väntar nu på provsvaren som ska tala om ifall han fått något som kallas gilberts syndrom...
tydligen ska det motverka hjärtinfarkt
det min hypokondriker till man tror han kommer kolavippen av
så något gott med att se ut som ett vandrande gulsotsoffer

mysiga saker
men tre av sex är friskförklarade iaf
alltid något juE....
kanske ska fira
öppna korken på champangen som skulle fira in det ljuva livet som väntar...
men som aldrig blev av
för jag som vanligt somna innan man ramla in genom dörren efter stängt lokalen för dagen...

resten av dagen
hmm
borde sätta mig ner räkna
borde sätta på lite tvättmaskiner
för inne på paniktrosorna nu och de ni
de såg sitt bästa ljus i början på 2000-talet... Vilket får mig fundera
varför kastar jag dem aldrig sköna e de ju inte direkt då min rumpa inte var lika barbaaktig som nu...
och...
Måste hämta salvor å mina värktabletter
och diskmaskinen har ropat
Kom kom komsi å plocka ur mig sen imorse sen den pep till och displayen byttes till tre bokstäver
END

gillar mer oss mellan när det siffror i displayen liksom betyder juE
inget att plocka ut ännu...


dagishämtning gäller först
sen sen
senare
de dör måstena å bordena


1 kommentar:

  1. det ar bara sa skont att lasa om din vardag. kanns som om du faktiskt finns lite narmare...
    och jag skrattar gott, och det kan jag behova just nu... Jag har precis parat ihop typ 100 strumpor och vikt 245 trosor och kalsonger... kan de hoppa in sjalva i garderoben och ladorna kanske?

    kram

    SvaraRadera