lördag 23 juni 2012

Bed & breakfast på mysigaste vis

Kuckeliku sa tuppen
inte för klockan var sju
närmare tio skulle jag tro
antingen var han hes i sina eviga försökt att väcka mig i tre timmars tid
eller...
kanske bara hade en whiskeyröst för verka coolare inför hönorna som fanns där utanför mitt sovrum

ja det är något särskilt med grus
vita väggar
å krukor här å där fyllda med blommor
Hemtrevligt är det
hemmakänsla
trots att ingenting av just det finns hemma skapar det en just en hemmakänsla på något underligt vis
och att halvtaskigt morgonkaffe i någons hemmagjord kopp smakar himmelskt gott där man sitter
med jamande katt
galande tupp
och yra hönor är ju lika givet som amen i kyrkan

på väg ifrån ingenstans är jag
bilens motorljud påminner om ett flygplan då å då
sanden mellan tårna finns kvar
doften av salt finns fortfarande så tydligt kvar på mina armar att det kunde lika gärna vara nyss jag lämnade havets strand...
men milen blivit till timmar
timmar blivit till kväll
och mörkret lär ha lagt sig innan jag når mitt hemma
det utan hönor tuppar hav å sand
men
som de gamla visa kloka säger
borta är bra
å hemma bäst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar