onsdag 13 juni 2012

En doft av sommar

Jordgubbar och mjölk
är inga fel alls
ja
det doftar sommar här vid bordet där jag sitter med de få gubbar som blev kvar...
barnen de försvann
utom synhåll
men jag hör dem där borta
någon i trädgården låter fjädrarna från studsmattan avslöjar vart någon tog vägen...
Misstänker två sitter i ett badkar för
skrattet där mellan plasket låter som två olika toner av bubelskratt
och den fjärde
stökar på sitt rum
eller...
städar hoppas jag hon gör
jo
och här sitter jag
lite trött
ja, sådär tröttseg att lyfta på baken
plocka undan kvällsmat
fixa disken
tvätta den där högen med smutstvätt någon samlat på sig där på sitt rum
bära ut flyttlådor i garage så bil kan backa upp och bara få lådor serverade...
just sånt står på min actionlista
coolt va
jag har en sån lista....
Jag är en väldigt viktig cool människa

fast
visst finns alla punkter kvar imorgon
för jag vill hellre luta pannan mot bordet
blunda
somna till
viktig cool kan jag vara imorgon
men
kanske iaf ställa in smöret grädden innan jag lutar pannan mot bord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar