tisdag 12 juni 2012

Och snart är allt mitt i kartonger!!!

Sorgset?
vet inte
känns bara så underligt
plocka bort sånt som är jag
som hemmet som varit mitt
vårat
plötsligt inte längre känns som mitt
precis så det ska vara
För detta är ju
min sista vecka här i huset
nästa vecka å resten av alla kommande veckor
ja.... då är huset hans

kanske det känts mindre konstigt om saker jag håller av med hjärtat hade ett nytt hem som vänta
men nu har jag inget som väntar
så kartonger med sånt som jag håller av ska stå på rad
förvaras vänta på att packas upp
och det känns
att inte riktigt veta
när ögon
fingertoppar får se å röra sånt som e mitt
om det så är lakanet
handduken
boken
lampan
så känns det sorgligt
när de ner i kartong åker

Men även om jag känner efter känns ingen sorg att flytta från huset
Tror jag flyttade ut mentalt för längesedan
bara sorgen
mitt jag ligger i flyttlådor
mitt liv är på paus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar