fredag 22 juni 2012

Fiket annorlunda i ingenstans



Det där med att komma hem
bara vara
där i blandningen av barndom och nutid...
just där satt jag igår med en kaffekopp i handen och det där välbekanta skrattet som funnits i många år vid min sida var lika självklart som påtåren till kaffet...
och känslan av lugn infann sig i en kropp som gick på högvarv
jo, det blir en bra sommar
Hon min Ann finns ju kvar
där i staden av barndom

ja jag är nog där hela tiden just nu
i en blandning av dåtid å nutid
som slår mig om och om igen in i mitt inre
dofter ljud människor byggnader
allt det här var en gång mitt jag
för vägar under fötter känns som om jag aldrig lämnat dem och ändå
ja här är jag igen i mitt Karlskoga
om så för en sommar
en höst...
men där är jag
i en mellantid jag börjar förstå och landa i

men det var igår
idag är idag
och motorljudet från bilen blandas av musik som blivit en del av mitt
spelas om å om igen som om de fastnat liksom byggt sitt bo gjort sig hemmastadda
Ja, på väg mot ingenstans e jag och
i någonstans jag en midsommar ska fira och med vin mat å sällskap tror jag
jag har iaf på känn det blir en fin sak
den där midsommaren 2012 :)

Glad midsommar på er iaf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar