lördag 30 juni 2012

Prima skinka japp japp

Vad vill du jag ska göra då?
Klä mig som tjej?
Dansa hula hula?

E du sugen på en saftig stek så titta hit
Ät min kompis Pumpa för han är en kraftig bit

Prima fett och lätt och jag lovar du blir riktigt mätt
Bara vinka (japp japp)
Prima skinka (japp japp)
Fin men fin fin
Brukar också kallas för ett svin uh aaaaaaaaa

Haft melodin i huvudet sen kl ett idag tror jag
försöker skaka bort den
men nä
lyckas inte alls...
men jag borde
för hennes skinka är inte alls prima

Vi hade en riktigt fin dag där på stranden
ja trots att vi trotsa vind å moln
vattnet var varmt sa barnen
jag huttrade i kofta på filt och fega med att inte tro deras ord...
Det var sandslotts tävling
korvgrillning på engångsgrill
sandpeelings Fotvård av döttrar

Men hela familjemys dagen på strand avslutades lite abrupt med en grillning av skinka
ja ingen skinka som jag vill sätta tänderna i
utan Snuttans skinka
och snabbare unge till vatten har jag aldrig skådat eller nu ljög jag
för hon var så snabb att jag inte ens hann skåda hennes löpning mot det kalla vattnet...
så där satt hon
skrek
ja skrek en massa med enbrännskada på rumpan
och det var bara gilla läget
kyla e ju bra
så hon satt där hon satt
ibland mer skrikande
ibland mindre
medan vi ringde på hjälp
plocka ihop vårt

nu
japp en hård läcker hockeyrumpa har jag säger hon medan hon klappar sig på ena skinkan
och så flinar hon
iaf på ena skinkan
den andra oinpackade skinkan e ju inte slapp men mer vanlig

och ha brännsår på rumpa innebär
hela soffan själv i liggande läge
välja kvällsmat
få puss på pannan oftare
och extra mkt lördagsgodis

och skrattet hon bär
buset i ögonen
orden hon väljer som kommer ur hennes mun
är inte en klagan
jo ibland men då kollar vi på klockan
inser hoppsan tabletten mot värken har gått ur kropp...

imorgon kanske förbi vårdcentral
omläggning
titt
så allt är okej
vännen min med två barn dundrar in
och så
min yster ska stå där i dörrhålet
åkt mil från Oslo bara för miiiig

nu ljög jag igen
hon är nog i sin hemstad för fler än mig
men vi låtsas det e så
bara för miiiig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar