söndag 10 juni 2012

Mitt vanliga ordbajseri har drabbats av förstoppning

Det är när orden saknas
jag saknar dem som mest
självklart finns de
de är där
överallt där jag är
i tystnaden som de där veckorna utan barn faktiskt bär...
i lugnet
i trädens alla nyanser
där finns orden
och jag samlar dem på hög

som de där underliga anteckningarna
med stödord
just så ser mina känslor ut
och hur jag än sitter där med bladen framför mig så kliar jag mig i huvudet
och saknar
Hur känslor tankar är
när de bara försvinner ner på blad
rinner ur mig
för jag vill skriva om sånt
om dofter
ljudet
färgerna
formerna som lockar mig
får mig dra fingertoppar för känna ytan...
om dig där bredvid
om stenen som kändes så sval under mina jeans
om regnet
ja massa sånt vill jag skriva om
men här sitter jag med förstoppning
Känslor tankar ord ihoptryckta så intensivt att jag inte ens kan ordbajsa

men jag var där iaf
bland bilar från förr
de med färger former som hår mig mjukle
ja jag var där på en sten med hamburgare i käften och sket fullständigt i lchf
japp precis just där var jag bland marknadens alla stånd å log åt rost å saker från förr
och nu
lika mätt som nöjd i soffan med något vin av okänd sort i glas
och kaffe i kopp

ja jo
om jag kunde ordbajsa ut alla tankar å känslor hade jag nog mjuklett i varje ord och förmedlat budskapet
Jag har det riktigt bra just här där jag är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar