måndag 18 juni 2012

Och måndag det blivit igen

Vet ni
idag är det måndag
och det e jag som ska pussa hejdå till barn
han som ska pussa dem hej
jag som ska åka
han som ska hit

Ja lilleman har jag redan pussat hejdå på
När hans vän var här och hämta lilleman å alla saker som skulle med dit
Den där vännen jag håller av
han med livets bus blandat med en klokhet och godhet i blick
att jag bara mjukler år honom

Och när de gick mot cyklar
och lillemans ord om att idag flyttar min mamma
då vände han sig om den där vännen med underbar blick
Sprang fram å gav en kram
log så stort
som han visste han räknas in i familjen
Vi ses snart...
Tänkte komma till Karlskoga och sova en hel helg
om jag får
och klart han får
klart han får
och jag log lika stort som han

Ja, idag är måndag
och om jag känner efter
så känns det tungt

Jag känner inte efter
bara stoppar ner det sista som är mitt
fyller på kaffe
å väntar på min far
hans vars bil ska fyllas
för ibland gör man bäst i att inte känna
bara koncentrera sig på horisonten
och just idag är en sån dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar