fredag 29 juni 2012

En tråååkdag har vi!!!

Ja det e det vi har
iaf om du frågar barnen just nu...

för det e med djup suck de säger orden
Jag haaar inget att göööra!!!
Det är en tråååkdag mamma!!!

öhhh
Tyckte nyss de skrattade glatt vid bordet där monopol spelades för sen bytas ut mot mitt gamla tyst i klassen spelet...

var det inte för en stund sen cyklar swichade förbi med tre glada barn som kaxigt berätta att de nog snart kunde ALLA cykelvägar i Karlskoga för avundsjuk lillasystern som dingla med benen från slipersen med en docka under arm
Ja, likt Lotta på bråkmakargatan hon mumlade tjuriga ord
För liten vill ju ibland kunna allt syskon kan.
Liksom ingår i en syskonskara

Jo, jag å barnen vi har nog olika syn på tråkigt
bara är så
så jag vägrar
jag vägrar sjunga med i deras tråååksångsmelodi...
för frågar ni mig hur dagen e
skulle jag mjukle lite
glittra med ögon
och svara med ett bländande leende medan vackra harmoniska toner tonades upp i bakgrunden av mitt svar

Idag är en riktigt mysig trevlig dag hos familjen i gula huset...

Jaja
det där med bländande leende å harmoniska toner var väl lite överdrivet
men ni fattar
klart ni fattar....
Ni är ju kloka nog att läsa det här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar